EkoParty.pl

Pozostało 300,00 zł do darmowej dostawy

Jak zorganizować wigilię firmową?

Jak zorganizować wigilię firmową?

Wigilia firmowa to wyjątkowe wydarzenie w okresie świątecznym, które większość pracowników i pracodawców chętnie świętuje we wspólnym gronie. Jednocześnie dla wielu osób jest do duże wyzwanie i przedsięwzięcie, wymagające dobrej organizacji. Od czego zacząć i o czym pamiętać? Idealna wigilia pracownicza – pomysły, którymi warto się zainspirować. Zacznij planować już dziś!

 

Czy warto zorganizować wigilie firmowe?

Wigilie firmowe to okazje, które na długo pozostają w pamięci kierownictwa i całego zespołu. Przedsiębiorstwa organizujące spotkania świąteczne są znacznie lepiej oceniane przez pracowników. Jest to znakomity czas na jeszcze lepszą organizację, szczególnie gdy niedawno do zespołu dołączyły nowe osoby lub w danej firmie pracuje kilka działów, przez co współpracownicy rzadko mają możliwość zapoznania się i wspólnego spędzenia czasu. Takie przyjęcia mogą zacieśnić współpracę, a także zwiększyć jej efektywność.

 

Jak zorganizować wigilię firmową – od czego zacząć przygotowania?

Zorganizowanie wigilii firmowej warto zacząć od odpowiedniego miejsca. Wydarzenie można zaplanować w restauracji, kawiarni, ośrodkach konferencyjnych, ale także w biurze – tak naprawdę wszystko zależy od liczby uczestników. W niewielkim gronie współpracowników, gdy spotkanie ma być kameralne, zdecydowanie wystarczy mała sala, w której każdy znajdzie dla siebie komfortowe miejsce siedzące.

Jeśli jednak w firmie zatrudnionych jest wiele osób z różnych działów, to z pewnością nie obejdzie się bez przestronnej sali konferencyjnej lub wynajęcia przestrzeni w lokalu gastronomicznym, jeśli w firmowym obiekcie brakuje miejsca, które pomieści wszystkich pracowników i szefostwo. Oczywiście w takim przypadku nie warto zwlekać i odkładać poszukiwania miejsca na ostatnią chwilę, tym bardziej, jeśli zależy nam na komforcie i obecności jak największej liczby osób. Wielu z nas planuje okres świąteczny z dużym wyprzedzeniem, dlatego zaproszenie na wigilię firmową powinno być wręczone odpowiednio wcześniej. Dobrym pomysłem jest zaproponowanie kilku dat i godzin, co pozwoli zorientować się, który termin będzie najkorzystniejszy dla większości zespołu.

 

Wigilia firmowa – co przygotować, do jedzenia?

Jedzenie serwowane podczas wigilijnego przyjęcia jest niezwykle istotne, gdyż to właśnie wspólne spożywanie potraw daje mnóstwo przyjemności, podobnie jak rozmowy prowadzone przy stołach. Warto zatem zastanowić się nad wyborem menu, uwzględniając w nim tradycyjne potrawy wigilijne, lecz także dania wegetariańskie. Dzięki temu każdy będzie mógł się najeść do syta i nikt nie wyjdzie ze spotkania głodny. Jak sporządzić najlepsze menu? Zdecydowanie najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie przygotowanie ankiety, w której będą zaproponowane terminy wigilii firmowej, a także pytania dotyczące nietolerancji na dane składniki czy preferencji związanych z piciem i jedzeniem.

Świetnym uzupełnieniem głównych potraw będzie szwedzki stół, czyli forma wygodnego bufetu, do którego każdy ma dostęp i może w dowolnej chwili skusić się na pyszną słoną lub słodką przekąskę.

 

Wigilia firmowa w biurze – ekologiczna zastawa to jest to!

Wigilie firmowe organizowane w biurze wymagają specjalnej oprawy. Poza zorganizowaniem odpowiedniej liczby miejsc dla każdego uczestnika i przygotowaniem menu warto pomyśleć o zastawie stołowej. Znakomitym rozwiązaniem będą ekologiczne i jednorazowe komplety naczyń i sztućców, które będą najwygodniejszą opcją. Warto inwestować w takie produkty, gdyż w ten sposób ograniczymy zaśmiecanie środowiska naturalnego, a jednocześnie łatwiej będzie uporządkować przestrzeń po zakończonej wigilii firmowej, wyrzucając zużyte elementy do kosza.

W każdej zastawie stołowej powinno znaleźć się miejsce na:

Warto również zadbać o odpowiednią liczbę obrusów i serwetek, do których każdy uczestnik wigilii powinien mieć łatwy dostęp. Stoły można udekorować świątecznymi stroikami, dzięki którym w danej przestrzeni zapanuje przytulna atmosfera – idealna do wspólnego świętowania tej wyjątkowej okazji.

 

Co kupić na wigilię w pracy w ramach prezentów – drobne upominki dla współpracowników

Prezenty to kolejna kwestia, która rodzi się w głowie organizatorów wigilii firmowej. Z pewnością każdy upominek będzie miłym gestem, a postać podarunków zależy głównie od kondycji finansowej przedsiębiorstwa oraz organizacji. Pracodawcy mogą wręczyć pracownikom świąteczne słodycze nawiązujące do Bożego Narodzenia, dobre wino, aromatyczną kawę, vouchery i bony towarowe do wykorzystania w wybranych sklepach czy też gadżety typowo biurowe. Ponadto można ustalić wspólne obdarowywanie się prezentami, losując wcześniej jedną osobę. Możliwości jest wiele, dlatego warto w tej kwestii omówić ten pomysł w większym gronie.

 

Wigilia firmowa pomysły, które warto wziąć pod uwagę

Podczas zastanawiania się, co na wigilię pracowniczą, warto odpowiednio wcześniej przeprowadzić tak zwaną „burzę mózgów”, gdyż każda osoba może mieć ciekawy pomysł, który zainspiruje resztę zespołu do działania. Można wymienić się doświadczeniami, najpopularniejszymi potrawami w rodzinnych stronach, innowacyjnymi przepisami czy trikami, które sprawią, że firmowe spotkanie wigilijne będzie dopracowane w najdrobniejszych szczegółach i miło wspominane przez wszystkich uczestników. Wspólnie możecie wpaść na genialny pomysł, łącząc kilka z nich, dzięki którym wydarzenie będzie wyjątkowe.

 

Wigilia firmowa – koszty, na które należy się przygotować

Trudno konkretnie określić koszt związany z organizacją wigilii firmowej, gdyż wpływa na niego wiele czynników. Istotna jest liczba osób, dań oraz miejsce. W przypadku zarezerwowania przestrzeni poza biurowcem firmowym konieczne będzie opłacenie lokalu. Cena zależy głównie od lokalizacji i przedstawionej oferty. W niektórych restauracjach można zarezerwować wyłącznie określoną liczbę stolików, a w innych skorzystać także z cateringu i pełnej obsługi. Na koszt wpływają także ewentualne prezenty dla pracowników, które mogą leżeć po stronie pracodawcy lub też rozkładać się na wszystkie osoby, biorące udział w firmowej wigilii – w zależności od indywidualnych ustaleń.

 

Organizowanie wigilii firmowej – samodzielnie czy z pomocą cateringu zewnętrznego?

Wiele osób zastanawia się nad wykupieniem usług firm zewnętrznych, które specjalizują się w organizowaniu wigilii firmowych. Wśród zalet takiego rozwiązania z pewnością można wymienić wygodę, gdyż cała organizacja będzie leżeć po stronie wybranej do współpracy firmy. Jednak należy liczyć się w tym przypadku ze znacznie wyższym kosztem niż organizowanie spotkania świątecznego samodzielnie wraz ze współpracownikami.

 

FAQ:

  • Wigilia w firmie – jaką zastawę wykorzystać?

Najlepszym rozwiązaniem będzie ekologiczna zastawa, w której znajdą się naczynia na gorące napoje, jednorazowe talerzyki i sztućce, a także półmiski na przekąski i patery na słodkości. Dzięki takim kompletom sprzątanie po wigilii firmowej będzie znacznie łatwiejsze, a odpady nie wpłyną negatywnie na środowisko naturalne.

  • Organizowanie wigilii firmowej – czy warto skorzystać z cateringu?

Skorzystanie z cateringu, który specjalizuje się w organizowaniu wigilii firmowej to doskonałe rozwiązanie, jednak dość kosztowne. Dlatego warto odpowiednio wcześniej zapoznać się z różnymi ofertami i zdecydować, czy płynność finansowa przedsiębiorstwa pozwala na komfortowe skorzystanie z takiej opcji.

  • Od czego zacząć organizowanie wigilii firmowej?

Organizowanie wigilii firmowej warto zacząć od wybrania odpowiedniego miejsca, przygotowania zaproszeń, w których zaproponowanych zostanie kilka terminów spotkania oraz dołączona zostanie ankieta związana z preferencjami dotyczącymi menu.

Ekoparty.pl

+48 511 256 656info@ekoparty.pl

Godziny otwarcia:

Pon - Pt 09:00-18:00
Sobota: 10:00 - 14:00
Zapraszamy do sklepu stacjonarnego.

Chcesz z nami współpracować?
Napisz do nas na:

info@ekoparty.plWięcej o współpracy

Płatności

Dostawa

©2019-2022 Ekoparty.pl

Shoper.pl

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl